22 Kasım 2014 Cumartesi

MySQL Workbench ( Mysql Yönetim Programı )


MySQL Workbench MySQL veritabanı sistemi için SQL geliştirme, yönetim, veritabanı tasarımı, oluşturulması ve korunması için entegre bir görsel veritabanı tasarım aracıdır.



Öncelikle mysql in geliştiricileri tarafından üretildiğini unutmayalım. Bu yüzden oldukça güvenilir olmasına karşın çokta stabil değildir.(en azından windows da ve ortalam donanımda). Kullanımı alışkanlıklar oluşana kadar kolay değildir. Özellikle "phpmyadmin" kullananların giriş seviyesinde zorlanabilirler. Ancak alışıldığında vazgeçmeniz zor olacaktır. SSH üzerinden servere bağlanma özelliği sayesinde size tam bir yönetim ve izleme olanakları sağlar. Yakın bir zaman içinde en azından giriş seviyesinde olsa resimli bir anlatım yayını hazırlıyorum.








MySQL Workbench in bazı özellikleri :
  • Veritabanı Bağlantısı ve Yönetimi
  • Sihirbaz odaklı eylem öğeleri
  • Özel eklentileri için destek
  • SQL Düzenleyicisi
  • MSAA (Windows Erişilebilirlik API) uyumu
  • Şema tarama, kontrol, arama ve nesne
  • SQL sözdizimi vurgulama ve deyim ayrıştırıcısı
  • SQL kod tamamlama ve bağlam duyarlı yardım
  • SSH tünel bağlantısı
  • Unicode desteği
  • Veri modelleme
  • ER diyagram
  • Drag'n'drop görsel modelleme
  • Şema senkronizasyonu
  • Veritabanı yönetimi
  • Ve veritabanı örnekleri başlatma ve durdurma
  • Örnek yapılandırma
  • Veritabanı hesabı yönetimi
  • Örnek değişkenleri tarama
  • Günlük tarama dosyası
  • Veri dökümü import/export
  • Performans izleme
  • Performans Şema ölçümleri
  • MySQL pano örneği
  • Sorgu istatistikleri
  • Veritabanı taşıma
  • Herhangi bir ODBC uyumlu veritabanı
  • Doğal destek: Microsoft SQL Server, PostgreSQL, SQL Anywhere, SQLite ve Sybase ASE




Windows  İçin Sistem Gereksimi :
  • Microsoft .NET 4.0 Framework
  • Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable Package (MSVC2013)
  • Windows 7 veya üstü ( 6.2 ve üstü için)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder